Izboljšajmo
kondicijo.

Z vadbo v fitnesu lahko izboljšamo delovanje našega srca in ožilja ter dihalnega sistema ter poskrbimo za povečanje moči mišic, njihovo obliko in vzdržljivost.


Zakaj fitnes? Aktivnosti

Zakaj fitnes?

Fitnes združuje aerobno vadbo in pridobivanje moči. Z redno vadbo na kardio napravah naša pljuča z manjšim naporom sprejmejo več kisika, naše srce pošlje v obtok več krvi z manj napora (beri z manj udarci), zato se količina krvi, ki dospe do mišic poveča. Zaradi večje količine kisika mišice postanejo močnejše, razvijejo se tudi nove mišice. Kosti in sklepi se okrepijo in tako postanemo bolj odporni na poškodbe. Vadba pa vpliva tudi na metabolizem. Telo zato porabi več kalorij, kar vpliva na hitrejše izgubljanje odvečne teže. Z vadbo v fitnesu lahko izboljšamo delovanje našega srca in ožilja ter dihalnega sistema ter poskrbimo za povečanje moči mišic, njihovo obliko in vzdržljivost.



Prednosti redne vadbe Navodila za vadbo

Kardio trenažerji

Z vadbo na kardio napravah krepimo srce, ožilje in dihalne poti. S tovrstno vadbo povečamo telesno vzdržljivost in učinkovitost.

Naprave so opremljene z računalniško opremo, ki omogoča, da si intenzivnost vadbe prilagodite svojim željam in sposobnostim.

Izotonični trenažerji

Z vadbo na trenažerjih utrjujemo in oblikujemo posamezne skupine mišic. S tovrstno vadbo povečamo moč in elastičnost mišic ter njihovo vzdržljivost.

Vadba za moč vpliva na koordinacijo in ravnotežje ter preprečuje poškodbe, do katerih bi lahko prišlo zaradi šibkih mišic.

Proste uteži

Ročke so namenjene za dokončno in izpolnjeno obliko telesa. Širok izbor različnih klopi, osi, raznih vadbenih nastavkov ter prostih uteži pa bo zadovoljil še tako zahtevne obiskovalce našega centra.

Če si želite mišičasto, lepo oblikovano telo potem je Prošport pravi naslov za vas, saj namreč ne boste samo vadili, ampak uresničili svoj cilj!

Prostor za raztezanje

Pred in po vadbi si vzemite 5-10 minut, da se na začetku ogrejete in na koncu umirite in ohladite.

Pri ogrevanju začnite s kratko hojo ali tekom na mestu. Nadaljujte z raztezanjem mišic, medtem vam srčni utrip naraste in mišice se počasi ogrejejo.

Pri ohlajanju nekaj minut hodite, da vam srčni utrip počasi pade. Lahko pa se tudi raztezate.

Z redno vadbo v fitnes studiu

Se počutimo bolje


  • imamo več energije
  • obvladovanje stresnih situacij ni noben problem
  • je naša samopodoba je boljša; preveva nas samozavest in življenjski optimizem
  • ne poznamo več utrujenosti
  • lažje prenašamo depresijo in anksioznost, zato se naše mentalno zdravje se izboljša
  • se počutimo bolj sproščene in manj napete
  • lažje zaspimo in tudi boljše spimo
  • med vadbo spoznamo nove ljudi
  • s seboj lahko pripeljemo svojo družino ali prijatelji in tako skupaj uživamo v gibanju
  • naš imunski sistem je bolj učinkovit, zato manjkrat zboli.


Zgledamo bolje


  • zmanjšujemo odstotek telesne maščobe in tako izoblikujemo svoje telo
  • zmanjšamo telesno težo in jo tudi lažje vzdržujemo, so naše mišice močnejše, bolj vzdržljive in lepo oblikovane
  • lažje nadzorujemo svoj apetit

Delamo bolje


  • pri svojem delu smo bolj produktivni
  • lažje opravljamo fizična dela
  • pri opravljanju fizičnih aktivnosti smo bolj vzdržljivi
  • naše srce in pljuča so bolj učinkoviti

Z redno vadbo postanemo pri svojem delu bolj produktivni, saj smo boljše volje in v boljši kondiciji.
Hkrati lažje opravljamo fizična dela in smo pri opravljanju fizičnih aktivnosti bolj vzdržljivi in močnejši.

Druge prednosti vadbe v fitnes studiu

  • ne potrebujete nobenega rekvizita, zato vadba ne prinaša nobenega dodatnega stroška
  • lahko hodimo sami, saj za vadbo ne potrebujemo partnerja, kar pa nam ne omejuje, da ga ne bi pripeljali s seboj
  • raznovrstnost naprav v fitnes studiu nam omogoča raznolikost vadbe
  • za vadbo ne potrebujemo veliko časa (1 ura, 2-3 na teden)
  • ni vam potrebno spremljati vremenskih napovedi, saj lahko vaditi ob vsakršnem vremenu
  • vadba v fitnes studiu nudi spodbudo, ki jo pri drugih aktivnostih pogrešate

(Ne)napisana pravila vedenja v fitnes centru

Vsak center ima svoja pisana in nenapisana pravila vedenja. Preučite pisana, pustite se poučiti o nenapisanih. Verjetno se boste počutili veliko bolje, če boste vedeli, kako ravnati v določenih okoliščinah, v katerih se boste znašli.

Kadar je nekdo na napravi, na kateri bi želeli delati sami - vprašajte ga, ali bi se lahko izmenjavala (Work in). To pomeni, da delate izmenično na eni napravi s še eno osebo po eno serijo. Lahko je delati še z nekom, če je vse, kar morate storiti, prestaviti klin z ene plošče na drugo. Več dela je, če morate nastaviti višino sedeža ali naslonjala.

Če nekdo stoji za vami in nestrpno čaka, da končate vajo - ljubeznivo ga vprašajte, ali želi vaditi z vami. Ali pa povejte, koliko časa še nameravate biti na tej napravi. Npr.:"To je moja zadnja serija, potem je naprava lahko vaša."

Ne sedite na napravi, če ne delate na njej - tudi nekdo za vami bi rad vadil.

Potrebujete pomoč, da prilagodite sedalo, ali pa ste pozabili, kako se na napravi dela - ljubeznivo se obrnite na trenerja ali drugega člana z besedami: "Sem nov tukaj. Ali bi mi lahko pomagali?"

Nekdo dela vajo, ki bi se je radi tudi vi naučili počakajte na pravi trenutek in prosite to osebo, da vam pokaže vajo. Ljudje vam bodo praviloma radi pomagali, pravzaprav jim bo laskalo, če vam bodo lahko kaj povedali. Izkoristite priložnost, vendar pazite, vedno obstaja možnost, da ta oseba tega ne zna oziroma dela narobe. Zato se raje obrnite na trenerja, če imate to možnost.

Niste povsem prepričani, da boste lahko končali serijo prosite nekoga, naj vam pomaga.

Ne pozabite brisače - nihče ne sede rad na napravo, ki je prekrita z znojem. Zavedajte se, da s tem skrbite za higieno tako zase kot za druge.

Ne puščajte uteži na tleh - vrnite uteži tja, kjer ste jih vzeli.

Spoštujte "osebni prostor" drugih - če vidite, da je nekdo zatopljen v vadbo, ga ne motite.

Osnovna pravila za osebno varnost v fitnesu:

  • trenirajte znotraj svojih zmožnosti
  • pred treningom se obvezno ogrejte
  • uporabljajte pravilno tehniko izvajanja vaj
  • pazite, da imate hrbet pri vadbi čvrst in zravnan
  • vadite vedno s težo, ki jo obvladujete
  • pred uporabo preverite trenažerje
  • odstranite nakit pred treningom in ga shranite na varno (npr. recepcija fitnesa)

Če ste poškodovani - se posvetujte s trenerjem, po potrebi pa s fizioterapevtom in z zdravnikom, ali lahko sploh vadite in če, katere mišične skupine.

Navodila za prijetno vadbo

Navodila za varno vadbo

Vadbo vedno začnite z ogrevanjem in končajte z ohlajanjem, zato imamo v fitnes studiu Prošport posebno ločen prostor za raztezanje.
Pri prvem obisku si boste po vaši želji z vaditeljem ogledali fitnes in naprave v njem. Vaditelj vam bo predstavil različne naprave in vam pokazal pravilno tehniko izvajanja posameznih vaj.
Če ne veste, kako se pravilno izvaja posamezna vaja, vprašajte vaditelja ali katerega od vadečih, ki že dalj časa obiskuje fitnes center.
Če med vadbo čutite bolečine, z njo takoj prenehajte.
Če ste preveč utrujeni, se ne odločite za vadbo.
Ne vadite s polnim želodcem.
Pred, med in po vadbi pijte veliko tekočine, zato prinesite s seboj plastenko ali bidon.
Pazite na pravilno dihanje: vdihnite, ko začnete z vajo in izdihnite, ko se vračate v začetni položaj.
Spreminjajte sklope vaj, da vam ne bo postalo dolgčas – za nasvet vprašajte našega vaditelja.
Med vajami ne počivajte predolgo, ker se boste ohladili, zato lahko pride do poškodb.
Ne pretiravajte, še posebej ne na začetku. Ko postajate vse bolj »fit«, vadbo počasi stopnjujete in podaljšujte.
Za prve vidne rezultate boste potrebovali približno 12 tednov, zato vztrajajte.

Oprema

Oblačila: oblecite tisto, v čemer se boste dobro počutili. Priporočamo lahka, bombažna oblačila. Prepovedana je vadba brez majic!
Športni copati: naj bodo čisti. Prepovedana je vadba brez primerne obutve!
Brisača: položite jo na naslon ali na tisti, del orodja, na katerega se usedete ali uležete. Uporaba brisače je pri nas obvezna!
Plastenka ali bidon: da ne boste dehidrirani, med vadbo pijte veliko tekočine.

Bonton:

Za vadbo v Prošport centru uporabljamo čiste športne copate.
Ko vadimo na trenažerjih in klopeh, vedno uporabljamo brisačo.
S svojo vadbo ne motimo ostalih obiskovalcev fitnesa.
Poslušamo navodila in nasvete vaditelja.
Ker vaje lahko delamo samo na enem trenažerju, ne zasedamo trenažerjev, ki jih ne uporabljamo – naj ta čas vadijo ostali obiskovalci. Vsi bomo prišli na vrsto.
Skrbimo za red in čistočo v prostorih fitness studiu, garderobah in sanitarijah.
Ne uporabljamo močnih parfumov, ker vonj lahko moti druge obiskovalce.